Τενοντίτιδα και Τενοντοπάθεια Υπερακάνθιου

Τενοντίτιδα Υπερακάνθιου

Η τενοντίτιδα του υπερακάνθιου, είναι η φλεγμονή του τένοντα που ονομάζεται υπερκάνθιος, βρίσκεται στην οροφή της άρθρωσης του ώμου και προκαλείται συνήθως από υπέρχρηση, ή διαφορετικά όταν το φορτίου που δέχεται ο τένοντας του υπερβαίνει την αντοχή του.  Εμφανίζεται συχνότερα σε αθλητές που χρησιμοποιούν το χέρι τους πάνω από το επίπεδο του ώμου  αλλά μπορεί να προσβάλλει τον καθένα μετά από επαναλαμβανόμενη εργασία ή μετά από κάποια αδέξια κίνηση.

Διαφέρει από την τενοντοπάθεια, που είναι ένας όρος που περιγράφει την προοδευτική εκφύλιση (φθορά) του τένοντα. Η πάθηση αυτή μπορεί να είναι η κατάληξη πολλών τενοντίτιδων.

Ο υπερακάνθιος είναι ένας από τους πέντε μύες που σχηματίζουν το στροφικό πέταλο του ώμου και, σε σχέση με τους υπόλοιπους, τραυματίζεται συχνότερα. Η κύρια λειτουργία του είναι η απαγωγή του άνω άκρου. Η βλάβη του αρχικά εκδηλώνεται με φλεγμονή, δηλαδή τενοντίτιδα, η οποία  μπορεί να εξελιχθεί σε μόνιμο τραυματισμό.

Τενοντίτιδα Υπερακάνθιου – Παράγοντες Εμφάνισης

Οι βασικότεροι παράγοντες που μπορεί να παίξουν ρόλο στο ρυθμό ανάπτυξης τενοντίτιδας υπερακάνθιου είναι:

• Μυϊκή αδυναμία στον ώμο
  • Μικρο-αστάθεια της άρθρωσης του ώμου
  • Ένταση αθλητικής δραστηριότητας
  • Διάρκεια αθλητικής δραστηριότητας

Τενοντίτιδα ΥπερακάνθιουΤένοντα – Συμπτώματα

Τα συμπτώματα που εντοπίζονται περισσότερο από τους ασθενείς περιλαμβάνουν:

• Πόνο στον ώμο που μπορεί να έχει αντανάκλαση μέχρι την περιοχή του αγκώνα
  • Δυσκολία στην κίνηση του άνω άκρου
  • Έντονο και επίμονο πόνο ακόμα και στην κατάσταση ανάπαυσης
  • Νυχτερινό πόνο
  • Αδυναμία του άνω άκρου

Τενοντίτιδα Υπερακάνθιου Τένοντα – Διάγνωση

Η διάγνωση γίνεται από τον ορθοπαιδικό και βασίζεται στο ιστορικό του ασθενούς, στην συμπτωματολογία, στον μηχανισμό κάκωσης και/ή στον συνυπολογισμό παραγόντων που επιβαρύνουν την κατάσταση. Επίσης, στην κλινική εξέταση, όπου ελέγχεται το εύρος κίνησης, η δύναμη και η λειτουργικότητα του ώμου και των παρακείμενων δομών. Σε ορισμένες περιπτώσεις χρησιμοποιούνται διαγνωστικές εξετάσεις (ακτινογραφία, υπέρηχος, μαγνητική τομογραφία) με σκοπό των αποκλεισμό άλλων καταστάσεων.

Τενοντίτιδα Υπερακάνθιου Τένοντα – Θεραπεία

Για την αντιμετώπιση της τενοντίτιδας του υπερακάνθιου συνιστάται συντηρητική θεραπεία κατά την οποία ο ασθενής θα πρέπει να ακολουθήσει τα παρακάτω:

• Παγοθεραπεία για μερικές ημέρες
  • Ανάπαυση, μείωση ή τροποποίηση της δραστηριότητας του
  • Φαρμακευτική αγωγή με σκοπό τη μείωση του πόνου και της φλεγμονής
  • Πρόγραμμα φυσικοθεραπείας για την ενδυνάμωση των μυών και προφύλαξη από μελλοντικούς τραυματισμούς

Σε ορισμένες επίμονες περιπτώσεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί η τοπική έγχυση αυτόλογων επουλωτικών παραγόντων από αιμοπετάλια PRP (Πλάσμα Πλούσιο σε Αιμοπετάλια) με πολύ καλά αποτελέσματα.

Αν κι εσείς υποφέρετε από κάποια πάθηση του ώμου, συμβουλευτείτε τον εξειδικευμένο ορθοπαιδικό χειρουργό ωμου, Dr. Εμμανουήλ Μπριλάκη. Ο ιατρός έχει εξειδίκευση και πολυετή εμπειρία στην αντιμετώπιση των παθήσεων του ώμου και στις αθλητικές κακώσεις.

ΕπικοινωνίαΕπικοινωνία

Κλείστε ραντεβού