Χειρουργική Επέμβαση στη Ρήξη Στροφικού Πετάλου

Πότε απαιτείται χειρουργική επέμβαση στη Ρήξη Στροφικού Πετάλου;

Χειρουργική Επέμβαση στη Ρήξη Στροφικού Πετάλου

Η ρήξη στροφικού πετάλου αποτελεί ένα συνηθισμένο τραυματισμό που παρουσιάζεται στην άρθρωση του ώμου.

Είναι γεγονός ότι οι περισσότεροι άνθρωποι σε κάποια στιγμή της ζωής τους (κυρίως σε μεγαλύτερη ηλικία) θα υποστούν ρήξη σε κάποιον τένοντα του στροφικού πετάλου του ώμου. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι όλοι θα χρειαστούν χειρουργική επέμβαση. Με λίγα λόγια, η ύπαρξη ρήξης σε κάποιον τένοντα του στροφικού πετάλου του ώμου, δεν ισοδυναμεί απαραίτητα με προβλήματα που αντιμετωπίζονται χειρουργικά.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι σε κάποιες περιπτώσεις ρήξεων του στροφικού πετάλου (ιδίως σε νέα άτομα), χρειάζεται επεμβατική θεραπεία για την ανακούφιση από τον πόνο και την ανάκτηση της λειτουργίας του ώμου.

Ποιοι είναι οι παράγοντες που καθορίζουν την χειρουργική αντιμετώπιση μιας ρήξης του στροφικού πετάλου του ώμου;

Ο προσδιορισμός για το πότε μία ρήξη στροφικού πετάλου χρήζει χειρουργικής επέμβασης, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως:

• Ανταπόκριση σε άλλες θεραπείες
    Οι περισσότερες ρήξεις στροφικού πετάλου μπορούν να αντιμετωπιστούν αρχικά με μη χειρουργικές θεραπείες. Αυτές περιλαμβάνουν τη λήψη μη στεροειδών αντιφλεγμονωδών φαρμάκων ή κορτιζόνης (τοπικά) και εντατική και σωστή φυσικοθεραπεία. Εάν αυτά τα μέτρα δεν παρέχουν ανακούφιση μετά από αρκετό χρονικό διάστημα εφαρμογής τους, τότε οι πιθανότητες για χειρουργική επέμβαση αυξάνονται.
  • Ένταση πόνου
    Οι ασθενείς που εμφανίζουν ελάχιστα συμπτώματα μπορεί να καθυστερήσουν τη χειρουργική θεραπεία και να επιμείνουν με την συντηρητική αντιμετώπιση. Αντίθετα, οι ασθενείς που έχουν συνεχή πόνο, δυσκολία στις καθημερινές δραστηριότητές τους (ντύσιμο, δουλειές στο σπίτι) ή πόνο που δεν τους αφήνει να κοιμηθούν ή τους ξυπνάει από τον ύπνο τους, έχουν περισσότερες πιθανότητες να υποβληθούν σε χειρουργική επέμβαση.
  • Απαιτήσεις και προσδοκίες του ασθενούς
    Οι ασθενείς που δεν εμποδίζονται στις καθημερινές δραστηριότητες τους από τα συμπτώματά τους μπορεί να μη υποβληθούν σε χειρουργική επέμβαση για την αντιμετώπιση της ρήξης του στροφικού πετάλου. Για παράδειγμα, ένας ασθενής που έχει υποστεί ρήξη σε κάποιον τένοντα του ώμου που έχει έναν καθιστικό τρόπο ζωής χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις, μπορεί να μη χρειάζεται χειρουργική επέμβαση.
    Από την άλλη πλευρά, οι αθλούμενοι, οι αθλητές και οι άνθρωποι που έχουν έντονη επαγγελματική ή άλλη δραστηριότητα, έχουν αυξημένες πιθανότητες να χρειαστούν χειρουργική επέμβαση με σκοπό την ταχύτερη και πιο ασφαλή επιστροφή στις δραστηριότητες τους.
  • Τύπος ρήξης
    Οι μικρότερες ρήξεις μπορεί να αντιμετωπιστούν συντηρητικά με παρακολούθηση και στην πορεία να διαπιστωθεί αν η συντηρητική θεραπεία είναι αρκετή για να διατηρηθούν σε ύφεση τα συμπτώματα.
    Οι μεγαλύτερες ρήξεις ενέχουν τον κίνδυνο να «τραβηκτούν» προς την ωμογλήνη και να απομακρυνθούν από την φυσιολογική κατάφυσή τους (κάτι που οδηγεί σε μόνιμη ατροφία του τένοντα και σε μη αναστρέψιμη μυϊκή αδυναμία). Σε αυτές τις περιπτώσεις, η αντιμετώπισή δε πρέπει να παραταθεί και η έγκαιρη χειρουργική επέμβαση αυξάνει τις πιθανότητες επιτυχίας της αποκατάστασης.

Συζητήστε με το γιατρό σας τους πιθανούς κινδύνους και τα οφέλη της χειρουργικής επέμβασης για τη δική σας περίπτωση. Κάθε ασθενής πρέπει να αντιμετωπίζεται ως μεμονωμένο περιστατικό, καθώς δεν είναι όλες οι ρήξεις στροφικού πετάλου οι ίδιες, ενώ, παράλληλα, πρέπει να λαμβάνονται υπόψη πολλοί παράγοντες.

Τι πρέπει λοιπόν να κάνετε εάν διαγνωστείτε με ρήξη στροφικού πετάλου του ώμου;

Πρώτα απ’ όλα, μην πανικοβληθείτε. Παρόλο που υπάρχουν περιπτώσεις ρήξεων που πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα, στην πραγματικότητα δεν πρόκειται για έναν υπερεπείγοντα τραυματισμό. Ενημερωθείτε σχετικά με τις επιλογές θεραπείας, καθώς και για τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά τους. Πολλές περιπτώσεις (για την ακρίβεια, οι περισσότερες) ρήξεις στροφικού πετάλου, δε χρειάζονται χειρουργική θεραπεία. Αν και η χειρουργική επέμβαση μπορεί να οδηγήσει σε πιο γρήγορη ανακούφιση από τον πόνο και σε καλύτερη λειτουργικότητα, πολλοί ασθενείς μπορούν να επιτύχουν τα ίδια αποτελέσματα με μη χειρουργική θεραπεία.

Αν έχετε υποψίες ότι πάσχετε από ρήξη στροφικού πετάλου, επικοινωνήστε με τον εξειδικευμένο ορθοπαιδικό χειρουργό, Δρ. Εμμανουήλ Μπριλάκη για την κατάλληλη διάγνωση και πλάνο θεραπείας. Ο ιατρός έχει πολυετή εμπειρία, εκπαίδευση και εξειδίκευση στην αντιμετώπιση των παθήσεων του ώμου και των αθλητικών κακώσεων, καθώς και στις τεχνικές αντιμετώπισής τους.

Επικοινωνία

Online Ραντεβού