Η τσάντα σου είναι το πιο σημαντικό αξεσουάρ.

Είναι το κινητό σου γραφείο, το ντουλάπι του γυμναστηρίου ή της κουζίνας, το φαρμακείο και το ΑΤΜ σου.

Δυστυχώς, μπορεί να είναι και επικίνδυνη για την υγεία σου, αν δεν είσαι προσεκτική. «Οι γυναίκες γνωρίζουν πως δεν πρέπει να έχουν πολύ βαριές τσάντες, δεν το αντιλαμβάνονται όμως μέχρι να αρχίσουν να πονούν. Όταν κάνουν τη σύνδεση, συνήθως είναι γι’ αυτές μια αποκάλυψη» επισημαίνει ο Εμμανουήλ Μπριλάκης, oρθοπαιδικός xειρουργός, επιμελητής του Ορθοπαιδικού Τμήματος Αθλητικών Κακώσεων του Ομίλου Ιατρικού Αθηνών (Κλινική Ψυχικού).

Δες τα πιο συνηθισμένα λάθη:

Είναι πολύ βαριά

«Όταν έρχεται μια ασθενής και παραπονιέται για πονοκεφάλους και αίσθηση σφιξίματος στους ώμους, στον αυχένα και στο πιγούνι, ένα από τα πρώτα πράγματα που κάνω είναι να σηκώσω την τσάντα της. Και η ασθενής μου θα έχει ενστικτωδώς ένα βλέμμα σαν να πιάστηκε στα πράσα!» τονίζει η χειροπρακτικός Karen Erickson, DC.

redarrowΚι αυτό οδηγεί σε… πόνο στον ώμο και τον αυχένα στην πλευρά όπου κρεμάς την τσάντα σου, αλλά και προβλήματα στην πλάτη, στα γόνατα και τα ισχία, καθώς το σώμα σου προσπαθεί να ισορροπήσει.

redarrowΗ λύση: Ζύγισε την τσάντα σου. «Το βάρος μιας γεμάτης τσάντας δε θα πρέπει να ξεπερνά το 5% του βάρους σου – αυτό μεταφράζεται σε 3,5 κιλά για μια γυναίκα βάρους 65 κιλών» συστήνει ο Εμμανουήλ Μριλάκης. Εάν έχεις σακίδιο πλάτης, τότε είσαι ασφαλής μέχρι το 10%, δηλαδή 7 κιλά για την ίδια γυναίκα.

redarrowΔοκίμασέ το: Ένα σακίδιο πλάτης μοιράζει καλύτερα το βάρος μεταξύ των δύο ώμων σου.
Προσάρμοσε τους ιμάντες ώστε το κάτω μέρος του σακιδίου να είναι στην ίδια ευθεία με το κάτω μέρος των πλευρών σου.

Το λουρί της είναι πολύ στενό

«Εάν βλέπεις μια αυλακιά στον ώμο σου όταν βγάζεις την τσάντα, είναι σημάδι πως, εκτός από βαριά, το λουρί της είναι πολύ στενό» τονίζει ο ειδικός.

redarrowΚι αυτό οδηγεί σε… μυϊκό σπασμό από την έλλειψη αιμάτωσης της περιοχής και στη συνέχεια σε σημαντικούς πόνους. «Τα λεπτά λουριά κάνουν τους μυς των ώμων σου να συσπώνται για μεγάλη χρονική περίοδο, με αποτέλεσμα πόνους στην περιοχή» λέει ο ειδικός.

redarrowΗ λύση: Διάλεξε μια τσάντα που τα λουριά της θα έχουν φάρδος τουλάχιστον 2,5 εκ., ώστε να κατανέμεται καλύτερα το βάρος στον ώμο σου.  Επίσης, απόφυγε ιμάντες με λεπτό μέταλλο ή αλυσίδες που «χώνονται» ακόμα περισσότερο μέσα στους μυς σου.

Τη μεταφέρεις πάντα από την ίδια πλευρά

«Όταν έχεις συνεχώς την τσάντα περασμένη στον ίδιο ώμο, μέρα με τη μέρα, μπορεί να προκληθεί σοβαρή ανισορροπία στο σώμα σου, ειδικά αν είναι πολύ βαριά» λέει ο Εμμανουήλ Μπριλάκης.

redarrowΚι αυτό οδηγεί σε… πόνο παντού. Οι μύες στον αυχένα και τους ώμους στην πλευρά που μεταφέρεις την τσάντα σου μπορεί να αναπτυχθούν περισσότερο συγκριτικά με τους μυς της άλλης πλευράς. «Είχα πολλούς ασθενείς που ο ένας τους ώμος ήταν 2 εκ. πιο ψηλός από τον άλλο» σχολιάζει ο ειδικός.

redarrowΗ λύση: Όταν περπατάς, ενάλλασσε την τσά-ντα σου σε κάθε ώμο για μερικά τετράγωνα.

redarrowΔοκίμασε: Μια τσάντα «ταχυδρόμου».

 

Τη φοράς με λάθος τρόπο

«Όσο πιο χαμηλά κρέμεται η τσάντα σου, τόσο δυσκολεύεις το σώμα σου να αντισταθμίσει το φορτίο» εξηγεί ο ειδικός. Εάν είναι πολύ ψηλά, η τσάντα δεν αφήνει το χέρι σου να κινείται ελεύθερα.

redarrowΚι αυτό οδηγεί σε... πόνο και σφίξιμο στους ώμους σου, στην πλάτη, τη βάση του κρανίου, ακόμα και στα ισχία σου.

redarrowΗ λύση: Προσάρμοσε το λουρί του ώμου ώστε να κρέμεται στο σημείο που στενεύει η μέση σου – αυτό είναι το ιδανικό ύψος.